Du kan beställa varor från oss på följande sätt: Beställ varor i vår webshop eller kontakta oss per mail (svaras senast dagen efter mottagandet) - eller per telefon måndag-torsdag kl 8-16 fredag kl 8-15.30.
Hemsida: displaylager.se
Maila: salg@displaylager.dk
Telefon: +45 70209096
Leveranstid för standardartiklar utan tryck: Vid beställning innan 14.00 skickas din beställning samma dag. Kort efter din beställning får du en orderbekräftelse mm. Per e-post. Leveranstiden tar i normala fall 2–4 vardagar. Detta gäller endast varor i lager och varor utan tryck.
Leveranstid för produkter med tryck - räknat från det att vi fått en tryckfärdig PDF-fil:
- affischer och roll-ups (under 1,5 m breda): 5-7 arbetsdagar.
- roll-up (över 1,5 m bred) och beachflagga/eventflagga/textiltryck: 7-10 arbetsdagar.
- aluminiumplåt och folie: 5-7 arbetsdagar.
Leveranstiderna gäller om inte annat avtalats. Leveranstider är vägledande och förseningar kan förekomma. Det går att få snabbare leverans av tryckta varor, men pris och leveransdatum måste alltid överenskommas med kundtjänst när beställningen görs. Kontakta kundtjänst på +45 7020 9096 eller salg@displaylager.dk
För köp över 800 SEK ex. moms, eller 1000 SEK inkl. moms, frakt i Sverige kommer inte att beräknas. För köp under 800 SEK ex. moms eller 1000 SEK inkl. moms, beloppet nedan läggs till priset för att täcka fraktkostnader. Gäller endast adresser i Sverige. Vi levererar alla mindre försändelser med GLS paketservice. Du kan läsa mer om deras tjänster här - GLS Pakkeservice
Vid leverans av pallgods använder vi olika svenska transportörer för detta.
Fraktpriser till Sverige 1-25 kg: 88 DKK. Om du vill ha leverans där GLS ska leverera varan till angiven adress utan underskrift – krävs att du har fyllt i en leveransdeklaration. Detta sker på egen risk. Om leverans till köparens adress ska skötas av Displaylager.se kommer detta att faktureras köparen.
Hos Displaylager.se är alla priser fritt lager och exklusive moms om du har valt att handla som företag och inkl. moms om du har valt att handla privat. Vi förbehåller oss äganderätten till de levererade produkterna tills vi mottagit hela beloppet.
Vi accepterar följande betalningsmedel:
- Visa
- MasterCard
- Faktura
- Klarna
Det tillkommer inga avgifter på dina betalningsalternativ. Vid betalning med kort för produkter utan tryck höjs beloppet först när beställningen skickas.
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Kreditkort: Du måste vara över 18 år och inneha ett giltigt kreditkort. Vanlig faktura: Netto kontant om inget annat avtalats. Fakturan skickas elektroniskt. Vid betalning av faktura, vänligen använd följande information: Danske Bank, kontonr. 1220 0160445, IBAN: SE09 1200 0000 0122 0016 0445, BIC/SWIFT: DABASESX.
Vi tar din säkerhet på största allvar när du handlar hos oss! Hos Displaylager.se är du alltid skyddad mot missbruk av dina kortuppgifter. Vi använder SSL-kryptering på vår betalningssida, vilket innebär att dina kortuppgifter skickas i krypterad form via en säker anslutning. SSL-kryptering är den hittills säkraste lösningen som finns i förhållande till datakryptering och används av alla större betalningsinstitutioner. För våra kortbetalningar använder vi det danska företaget Epay, som är en så kallad Payment Service Provider. Epay är PCI-certifierat av VISA/MasterCard. Det innebär att inte mindre än 200 säkerhetspunkter ska uppfyllas.
På Displaylager.se har vi prisgaranti. Det är din trygghet att du köper rätt produkt till rätt pris. Skulle du oväntat se en identisk vara någon annanstans till ett lägre pris, återbetalar vi mellanskillnaden och ger ytterligare 10 % rabatt. Detta gäller erbjudanden från en svensk leverantör. Garantin gäller i 3 veckor från transaktionen. Länk med varans pris och info ska skickas till salg@displaylager.dk. Prisgarantin täcker inte några erbjudanden, specialerbjudanden, begränsade partier, skräddarsydda produkter som banderoller eller affischtryck, dekorationer, tryck eller fraktkostnader.
Displaylager.se följer svensk lagstiftning och ger 36 månaders reklamationsrätt efter att du mottagit varan. Du har rätt att klaga på fel eller defekter i produkten som har uppstått upp till 36 månader efter att du mottagit varan. Förutsättningen för reklamation är att dessa fel eller defekter inte har uppkommit till följd av ditt felaktiga användande eller skadevållande beteende. Du har en reklamplikt inom skälig tid efter att du konstaterat felet. Om du klagar inom 2 månader efter att du upptäckt felet kommer ditt klagomål alltid att komma i rätt tid. Om klagomålet är berättigat kommer vi att återbetala de rimliga transportkostnader som du kan ha haft under transporten tillbaka till oss. Observera att vi inte tar emot paket utan distribution eller leverans pr postförskott.
Produkter för reklamationer skickas till vår lageradress:
Displaylager.se
Solbakken 22
DK-6500 Vojens
Verksamhet: Vid försäljning till "B2B"-företag är displaylager.dk A/S inte skyldig att ge retur- eller ångerrätt. I vissa fall kan vi dock vara behjälpliga med att ta tillbaka varan, men endast efter överenskommelse om detta. Det är dock ett krav att varan är i originalförpackning och oanvänd. Vid retur av varor drar vi av eventuella transportkostnader och 15 % av varans värde. Konsument: Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan. Gäller det ett avtal om regelbunden leverans av varor under en viss period, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du får den första varan. Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till salg@displaylager.dk eller använda standarduttagsformuläret som du hittar längst ner i handelsvillkoren. Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss. Ångra del av köpet: Har du köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor även om de köpts i en beställning. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp. Retur: När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten. Vissa varor kan inte returneras med vanlig post. Det gäller överdimensionerade paket och pallgods. Detta beräknas enligt det aktuella dagspriset från vår logistikpartner.
Följande avtal kan inte sägas upp: 1. Varor som har tillverkats enligt dina specifikationer eller har fått en distinkt personlig touch – inklusive tryck. 2. Varor som är specialtillverkade efter dina önskemål vad gäller mått och utseende. 3. Varor som kan antas försämras eller snabbt bli föråldrade. Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik, men du får inte ta den i faktisk användning. Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde . Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.)
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för. Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14 dagar från dagen den som vi har fått ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet. Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat. Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.
Displaylager.dk A/S
Solbakken 22
DK-6500 Vojens
Beställningsnumret måste läggas till. du fick av oss när du beställde så att vi kan köra tillbaka paketet till lager. Du kan även ångra köpet genom att meddela oss och lämna in det personligen till ovanstående adress mot föregående överenskommelse. Vi tar varken emot paket utan distribution eller paket skickade av postförskott.
VÅR LAGERADRESS
Displaylager.se
Solbakken 22
DK-6500 Vojens
Beställningsnumret måste läggas till. du fick av oss när du beställde så att vi kan köra tillbaka paketet till lager. Du kan även ångra köpet genom att meddela oss och lämna in det personligen till ovanstående adress mot föregående överenskommelse. Vi tar varken emot paket utan distribution eller paket skickade av postförskott.
För att vi ska kunna utföra din beställning på vår hemsida måste du registrera dig med följande uppgifter:
- Namn
- Adress
- Telefon
- Post
et är endast i syfte att vi kan leverera din beställning till dig som vi använder denna information. Din kundinformation lagras inte krypterad. Vi skickar inte din information krypterad i vårt nätverk. Vi lämnar inte vidare eller säljer din information till tredje part. Dina personuppgifter kommer att registreras och lagras på vår server i upp till 5 år. Personuppgiftslagen ger dig rätt att när som helst få insyn i den information Displaylager.se har om dig. Skulle du därför vilja invända mot registreringen eller få insyn i dessa, vänligen kontakta salg@displaylager.dk
- skyldigheter som inte fullgörs vid yttre faktorer såsom: force majeure, brand, strejk, lockout, blockad mm.
- Driftsförluster som borde ha uppstått på grund av brister eller fel i din beställning eller leverans.
Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta Vår kundsupport på antingen telefon +45 70209096 eller på mail salg@displaylager.dk Om vi inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
http://www.arn.se
Om du bor i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här: https://ec.europa.eu/odr
Namn: Displaylager.dk A/S
Juridiskt namn: Dansk Skilte Inventar A/S
Organisationsform: A/S (privat aktiebolag)
CVR-nr: 24213110
Adress: Solbakken 22, DK-6500 Vojens
Lageradress:
Solbakken 22, DK-6500 Vojens
Maila: salg@displaylager.dk
Telefon: +45 70209096
Handelsvillkoren uppdaterades senast den 23.05.2023
STANDARD ÅTERBANGSFORMULÄR
(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)
Till:
Displaylager.dk A/S
Solbakken 22
6500 Vojens
E-mail: salg@displaylager.dk
Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________
Datum för beställning: _________________ Mottagningsdatum _________________
Konsumentens namn: ___________________________________________________________________
Konsumentens adress: ___________________________________________________________________
Konsumentens signatur: _________________________________________ Datum:_________________
(endast om innehållet i formuläret kommuniceras på papper)